A cégek lassan felismerik: a saját dolgozóikért is kell küzdeniük! Ennek keretében egyre többször látható, hogy munkavállalói jóléthez kapcsolódó intézkedéseket hoznak. Nem csak az újak bevonzásával, hanem a meglévők megtartásával is hangsúlyosan foglalkoznak. Ennek jeleit azonban nem az álláshirdetés soraiban kell keresned! Somodi Bettina toborzási specialistánk megmutatja, milyen jelek utal arra, hogy jó helyre pályázol.
Ahogyan terjed a munkaerőhiány, egyre könnyebben és bátrabban váltanak az álláskeresők. Emiatt akaratlanul is felmerül a kérdés: mit lépnek majd a munkáltatók? Válaszút előtt állnak. A pislákoló wellbeing kísérleteiket is lezárják, alkalmazkodnak a „hűtlen” dolgozói mentalitáshoz, és még többet sajtolnak ki belőlük rövidebb idő alatt? Vagy ténylegesen beruháznak HR és munkáltatói márkaépítési fejlesztésekbe?
Egyelőre úgy fest, a dolgozók állnak nyerésre a kérdésben, és a munkáltatók inkább értük, a megtartásukért tepernek.
Az álláshirdetés lehozhatja a csillagokat az égről, maradj szkeptikus
Somodi Bettina szerint egy álláshirdetés szövegébe nem lehet olyat írni, ami egyértelműen mutatja, hogy egy törődő, gondoskodó vállalat kiírása. „Messziről jött ember bármit mondhat, leírhat, az nem lesz biztosíték. Ráadásul manapság a cégek egymásra licitálva állítanak ilyesmiket az álláshirdetések szövegeiben, amivel pont, hogy hiteltelenítik a leírtakat.”
A szakértő szerint már annak sincs jelentősége, az álláshirdetés szerint egy cég 10 éves múltra tekint vissza. Akárcsak, hogy a juttatások közé sorolja home office-t, csocsóasztalt vagy kiépített karrier utat, mindez sallangossá vált mára. „Azt gondolom, maga a kiválasztási folyamat az, ami törődő tud lenni. Az, hogy akkor is visszajeleznek, ha valakit nem választottak ki, ha gyors és transzparens a folyamat. Ezek számítanak valójában: a tettek, nem a szavak. Hiába teljesít jól a marketing osztály egy cégnél, ha az interjú folyamat nem megy gördülékenyen és korrektül, semmit sem ér.”
Freudi elszólások álláshirdetésekben vagy interjúkon
Arra is van példa, hogy már az álláshirdetés leírásából kiderül, valahonnan jobb távol tartani magadat. Ilyen például, hogy miképp kerül elő a szövegben a „rugalmas munkaidő” frázis. Ha az álláshirdetés nem részletezi, hogy napi 8 órában, azt is jelentheti, sok lesz a túlóra, cserébe kevés az ellenjuttatás. Interjúhelyzetben az lehet vörös zászlós, amikor valaki családi helyzetét pedzegetik. Ez jelentheti, hogy az adott munkaadó egy robotot keres, akinek – a munkaadó számára jó jelként – nincsenek társas kapcsolatai.
Bettina ugyanakkor ellenpéldát is hoz. „Ha kérdésfelvetés helyett a munkaadó azt mondja, támogatni szeretné a családos munkavállalókat, ezért van például kialakított céges óvoda, egyértelműen jó jel.”
Felkészültél a necces interjúhelyzetekre?
Regisztrálj be a Beck & Partners adatbázisába IDE kattintva, hogy a cég fejvadász csapata megtalálhasson a következő interjúlehetőséggel!