Connect with us

Hi, what are you looking for?

Egyéb kategória

Munkahelyi öltözködés

Alapvetően elmondható, hogy a társadalom egy nagy része egyre elfogadóbbá vált és ez megmutatkozik a munkahelyi öltözködésre vonatkozó szabályokban is. Ennek ellenére nem érdemes teljesen elhagyni ezt a témakört illető szabályokat, hiszen sokszor az öltözködés alapján alkotják meg a külső szemlélők az első véleményt. Így a munkahelyi öltözködés még mindig egy fontos aspektusnak számít. A munkahelyi öltözködésben a következő dress code-okat lehet megkülönböztetni: White Tie, Black Tie, Casual, Smart Casual, Business Standard/Casual.

Business standard / Business casual

Ennél a munkahelyi öltözködésnél a nőknek legtöbb esetben sötét színű szoknyát vagy nadrágot (ez általában magában foglalja a sötétkéket, vagy – barnát és a feketét is), valamint világos színű blúzt és sötét, az alsóhoz illő blézert kell viselniük. A férfiak esetében ez a munkahelyi öltözködés ugyanígy sötét nadrágot és hozzá illő zakót, valamint világos inget jelent. Cipők tekintetében ez a fajta munkahelyi öltözködés annyit határoz meg, hogy elől zárt, elegáns darabok kerüljenek viselésre.

Smart casual

Ez a kifejezés az elegáns, de divatos, lazább megjelenésű munkahelyi öltözködést jelenti. Ebben az esetben a blézer vagy zakó színe eltérhet az alsóétól, de színekben harmonikus hatást kell kelteniük.  A business standard-től eltérően ennél a munkahelyi öltözködésnél a blúz vagy ing tekintetében a minta megengedett, de a kihívó vagy rikító felsők itt sem elfogadottak.

Casual

Általánosságban ez a legjellemzőbb munkahelyi öltözködés napjainkban, amely olyan jellegű hétköznapi viseletet jelent, ami igényes és tiszta öltözéket foglal magában. Természetesen ebben az esetben is szükséges kerülni a nagyon kihívó öltözéket, mind a ruházat formáját, mintázatát vagy színét tekintve. Általában elvárás szokott lenni, hogy könnyen átalakítható legyen smart casual jellegűvé.

Mi a helyzet a dress code nélküli munkahelyekkel?

Abban az esetben, ha nincsen meghatározva a munkahelyi öltözködés, a következő szempontokat érdemes figyelembe venni: nők esetében kerülendők a túl rövid szoknyák, mély dekoltázsú felsők, csillogó ruhák, túl sportos megjelenés. Férfiak szempontjából pedig nem előnyös melegítőnadrágot vagy túl sportos cipőket hordani. A farmer engedélyezett, viszont csak abban az esetben, ha nem szakadt.

Öltözködési szabályok betartása

A munkahelyi öltözködésre vonatkozó szabályok betartása rendezvényeken és tárgyalásokon a legfontosabb, de a mindennapokban sem engedhető el teljes mértékben. A normák leginkább magas rangú tisztviselőkre és diplomatákra vonatkoznak. A “hétköznapi” emberek számára pedig az a legfontosabb a munkahelyi öltözködésben, hogy összhang legyen a munkavállaló személyisége, testalkata és a munkahely öltözködésre vonatkozó elvárásai között.



Ez is érdekelhet

Karrier tippek

A karrierváltás munkahelyen belül egy olyan helyzetre nyújt megoldást, amikor egy munkavállaló biztonságos változást szeretne elérni a munkáját illetően. Ilyenkor nem szervezetek vagy cégek...

Egyéb kategória

Hogyan lehet egy munkavállaló a legsikeresebb az új munkahelyre való beilleszkedésben? Az első 90 nap meghatározó az új pozíció tekintetében, hiszen nemcsak a munkavállaló...

Karrier tippek

Rendszeresen találkozhatunk ezekkel a kifejezésekkel, hogy “junior”, “medior” és “senior”. Ezek a szintek nem csupán pozíciókat vagy címeket jelölnek, hanem egy egész fejlődési utat...

Karrier tippek

Megkaptad az állást és kezedben a munkaszerződés, de nem vagy biztos benne, hogy minden fontos részletre kiterjed-e? A munkaszerződés kötelező elemeit törvény határozza meg....