Connect with us

Hi, what are you looking for?

Egyéb kategória

Munkahelyi öltözködés

Alapvetően elmondható, hogy a társadalom egy nagy része egyre elfogadóbbá vált és ez megmutatkozik a munkahelyi öltözködésre vonatkozó szabályokban is. Ennek ellenére nem érdemes teljesen elhagyni ezt a témakört illető szabályokat, hiszen sokszor az öltözködés alapján alkotják meg a külső szemlélők az első véleményt. Így a munkahelyi öltözködés még mindig egy fontos aspektusnak számít. A munkahelyi öltözködésben a következő dress code-okat lehet megkülönböztetni: White Tie, Black Tie, Casual, Smart Casual, Business Standard/Casual.

Business standard / Business casual

Ennél a munkahelyi öltözködésnél a nőknek legtöbb esetben sötét színű szoknyát vagy nadrágot (ez általában magában foglalja a sötétkéket, vagy – barnát és a feketét is), valamint világos színű blúzt és sötét, az alsóhoz illő blézert kell viselniük. A férfiak esetében ez a munkahelyi öltözködés ugyanígy sötét nadrágot és hozzá illő zakót, valamint világos inget jelent. Cipők tekintetében ez a fajta munkahelyi öltözködés annyit határoz meg, hogy elől zárt, elegáns darabok kerüljenek viselésre.

Smart casual

Ez a kifejezés az elegáns, de divatos, lazább megjelenésű munkahelyi öltözködést jelenti. Ebben az esetben a blézer vagy zakó színe eltérhet az alsóétól, de színekben harmonikus hatást kell kelteniük.  A business standard-től eltérően ennél a munkahelyi öltözködésnél a blúz vagy ing tekintetében a minta megengedett, de a kihívó vagy rikító felsők itt sem elfogadottak.

Casual

Általánosságban ez a legjellemzőbb munkahelyi öltözködés napjainkban, amely olyan jellegű hétköznapi viseletet jelent, ami igényes és tiszta öltözéket foglal magában. Természetesen ebben az esetben is szükséges kerülni a nagyon kihívó öltözéket, mind a ruházat formáját, mintázatát vagy színét tekintve. Általában elvárás szokott lenni, hogy könnyen átalakítható legyen smart casual jellegűvé.

Mi a helyzet a dress code nélküli munkahelyekkel?

Abban az esetben, ha nincsen meghatározva a munkahelyi öltözködés, a következő szempontokat érdemes figyelembe venni: nők esetében kerülendők a túl rövid szoknyák, mély dekoltázsú felsők, csillogó ruhák, túl sportos megjelenés. Férfiak szempontjából pedig nem előnyös melegítőnadrágot vagy túl sportos cipőket hordani. A farmer engedélyezett, viszont csak abban az esetben, ha nem szakadt.

Öltözködési szabályok betartása

A munkahelyi öltözködésre vonatkozó szabályok betartása rendezvényeken és tárgyalásokon a legfontosabb, de a mindennapokban sem engedhető el teljes mértékben. A normák leginkább magas rangú tisztviselőkre és diplomatákra vonatkoznak. A “hétköznapi” emberek számára pedig az a legfontosabb a munkahelyi öltözködésben, hogy összhang legyen a munkavállaló személyisége, testalkata és a munkahely öltözködésre vonatkozó elvárásai között.



Ez is érdekelhet

Karrier tippek

Rendszeresen találkozhatunk ezekkel a kifejezésekkel, hogy “junior”, “medior” és “senior”. Ezek a szintek nem csupán pozíciókat vagy címeket jelölnek, hanem egy egész fejlődési utat...

Karrier tippek

Megkaptad az állást és kezedben a munkaszerződés, de nem vagy biztos benne, hogy minden fontos részletre kiterjed-e? A munkaszerződés kötelező elemeit törvény határozza meg....

Karrier tippek

Az álláskeresők gyakran számos nehézséggel szembesülnek álláskeresés során. A tökéletes önéletrajz elkészítésétől kezdve az álláskereső weboldalakon való eligazodáson át, az elutasítással való megküzdésig, az...

Állásinterjú tippek

Az egyik legfontosabb első benyomást állásinterjú helyzetben teszi az ember. Hogyan befolyásolja az igényes megjelenés az interjúd kimenetelét, és hogyan gondolkodik egy interjúztató? Ezt...